8 Mayıs 2020 Cuma

Yasak kalktı, Didim'e gelenler "peak" yaptı...


Didim Gerçek Gazetesi'ne 19 Mart 2020'de ilk yazdığım makale "An İtibariyle Didim Gerçeği" adlı yazımdı.

Bu yazımda Didim'e b
üyükşehirlerden kaçışı yazmıştım... O günkü süreçte iller arasında seyahat serbestisi vardı. Büyükşehirlerde tasını tarağını toplayan aileler, küçük yerleşim yerlerindeki yazlıklarına doğru, virüsten kaçıyorlardı. 85 bin nüfuslu Didim'de çeşitli illerden gelen yazlıkçıların arabaların oluşturduğunu görünce korkuya kapılmıştım. Yaz aylarındaki nüfus yoğunluğuna ulaştığında buradaki yaşam zorlaşacaktı...

Ama Didim'e gelişler bir t
ürlü durmak bilmiyordu... Süreç sürekli ilerliyordu, hasta sayıları çoğalıyor, Türkiye'de ölüm vakaları artıyordu...

15 g
ün sonra 2 Nisan günü  Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, Aydın ilinde 12 korona virüs vakası görüldüğünü duyurarak, covid-19 virüsünün daha fazla yayılmaması için sosyal medya aracılığıyla bir video paylaşarak, Kuşadası’nda ve Didim’de yazlıkları olan çeşitli şehirlerde yaşayıp yaz aylarında Kuşadası ve Didim’e gelen yazlıkçılara “incirler olana kadar gelmeyin, evlerinizde kalın” mesajını vermişti...

Bu uyarıya rağmen yine Didim'e gelişler bir t
ürlü durmak bilmiyordu... Süreç sürekli ilerliyordu, hasta sayıları Türkiye'de çoğalıyor, Türkiye'de ölüm vakalarının sayısı artıyordu...

Daha sonra 28 Mart'ta t
üm büyükşehirlerden diğer illere geçişler, Valilik iznine bağlanmıştı. Öyle herkes dilediği gibi dilediği yere gidip gelemiyordu. İkametgah adresleri baz alınıyordu. Özel izinlerle iller arasında seyahatler gerçekleşiyordu.

Bu uyarıya rağmen yine Didim'e gelişler bir t
ürlü durmak bilmiyordu... Süreç sürekli ilerliyordu, hasta sayıları Türkiye'de çoğalıyor, Türkiye'de ölüm vakalarının sayısı artıyordu...

Derken 3 Nisan'da Cumhur'un Başkanı TV'lere
çıkarak 30 büyükşehir ile Zonguldak şehrini araç giriş çıkışına kapattığını duyurmuştu. Çünkü sosyal izolasyon ve sosyal mesafe, temizlik gibi temel kurallara uymayanlar bulunuyordu ... Ve uygulanması gereken kurallar aşamalı bir şekilde zorunlu hale dönüştürülmesi gerekiyordu... Bu arada da 65 yaş üstüne ve 20 yaş altına da sokağa çıkma yasağı getirilmişti...

Bu uyarılara rağmen ve alınan önlemlere rağmen yine Didim'e gelişler bir türlü durmak bilmiyordu... Süreç sürekli ilerliyordu, hasta sayıları Türkiye'de çoğalıyor, Türkiye'de ölüm vakalarının sayısı artıyordu... Uyanık milletimiz çareler bulup, Didim'e bir şekilde kapağı atıyordu...

Bu s
üreçlerde haftasonları sokağa çıkma yasağı uygulamaları da oldu, yine uyanık millet bu yasağı delmek için ellerinden geleni ardlarına koymadı...

Derken en sonunda 4 Mayıs g
ünü 7 ilde (Antalya, Aydın, Erzurum, Hatay, Malatya, Mersin, Muğla) şehirler arası giriş çıkış sınırlandırılması yasağının kalkması üzerine, bu şehirlerde yazlığı olanlar yeniden buralara gelmek için yollara döküldüler...

Şu an Didim'deki trafikteki hareketliliğe bakarsak Aydın'a bağlı Kuşadası ve Didim il
çelerine sanki bir akın var... Trafikte olağanüstü bir kalabalıklık var... Kuşadası ve Didim’de yoğunlaşan araç sayıları ilçe giriş çıkışlarında kilometrelerce kuyruk oluşmasına neden oluyor.

Güvenlik ekipleri söz konusu güzergahta kontrol uygulamalarını sıklaştır
arak, kontrol noktalarında araçları durdurup, sürücüler ile yolcuların ateşini ölçüyor, ateşi 37'nin üzerinde olanlar, tedbir amaçlı bölgedeki ambulanslarla sağlık görevlilerince kontrol için hastaneye sevk ediliyorlar...

Diyeceğim şu ki... Didim şu an eskisinden daha kalabalıklaştı... Didim'deki n
üfus sayısı arttıkça pazar yerleri ve marketlerdeki yoğunluk da yeniden arttı...

Zaten hem Didim'de pandemi s
ürecinde yaşayan halk, hem de dışarıdan yeni gelen halk son zamanlarda rehavete kapılıp gevşemişti... Maske takan sayısı da azalmıştı... Didim'de bundan sonra neler yaşanacak bunu hep birlikte izleyip göreceğiz...

Allah vere de, salgın burada "peak" yapmaz, bizler yeniden karantina s
ürecine girmeyiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)