20 Mayıs 2020 Çarşamba

Ey TRT!.. Elektrik faturamdan aldığın katkı payını geri ver!!!



19 Mayıs'ın hangi bayram olduğunu bile bilmeyen TRT, elektrik faturamdan aldığın TRT Katkı Payı'nı geri ver diyerek yazıma başlıyorum...

Dün (19 Mayıs 2020) TRT bir skandala daha imza attı... 19 Mayıs "Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı"nı, CUMHURİYET BAYRAMI olarak ekranlarında verdi ve uzun süre bu şekilde ekranında tuttu... Daha sonra yaptıkları hatanın farkına vardılar varmasına da, bu hatanın faturasını çalışanına kesip hakkında soruşturma başlattılar  ve bunu twitter adresinden bir duyuruyla kamuoyuyla paylaşıp, özür dilediler... Yerseniz tabi!..


Resmen algı operasyonu gerçekleştirildi!..

19 Mayıs'ın hangi bayram olduğunu bile bilmeyen o personelin TRT'de işi neydi? Kimin yakınıydı o? Eğitimi neydi? O grafik b
ölümünde ne işi vardı? Yayın neden denetlenmiyordu vs.. vs.. vs.. Sorulacak onca soru var... Yanıtları verilecek mi, işte orası muamma...

Neyse konu bir şekilde soruşturulacak, edilecek, belki o kişi affedilecek, belki terfi alacak, belki m
üdür falan olacak, belki de kurumla ilişiği kesilip, daha büyük bir kurumda görev alacak falan filan... Onu zaman içinde izleyip göreceğiz...

Neyse biz şimdi elektrik faturalarından alınan TRT katkı payıyla birlikte TRT Bandrol konusuna girelim, bu konuda bir şeyler yazıp, bilgilenelim...

Sizi bilmem ama ben, eve gelen elektrik, su, GSM ve internet faturalarını eskiden beri s
ürekli incelerim... Hem de en ince ayrıntısına kadar... Gerçi artık bazı faturalarım internet üzerinden mail adresime geliyor ama, yine de incelemek iyi oluyor, çok şey öğreniyorsunuz...
Kafama takılan şeyler, her ay gelen bu faturalardaki ufak tefek değişikliklerdir. Bu kadar da olmaz dedirten o kadar çok birim fiyat oynamaları, paylar, bedeller, şunlar bunlar vardır ki bu faturalarda. Kafanız karışır, işin içinden bazen çıkmakta zorlanırsınız...
Sizin için büyük meblağ gibi görünmese de, her ay farklılıklar gösteren bu ufak değişikliklerden cebinizden ufak ufak paralarınız tırtıklanır, ruhunuz bile duymaz... Zaten duysanız da yapabileceğiniz bir şey yoktur.
Bu tırtıklanan göze çarpmayan ufak paralar, güzel bir kâr elde etme aracı haline dönüşmüştür artık...  Bu paralar uğruna, hizmet aldığınız kurumlarda ne içsavaşlar veriliyordur, haberimiz bile olmuyordur muhakkak...
Elektrik faturalarındaki bu tür ufak tefek değişikliğe denk geldiğim zamanlarda, "Heh tamam şimdi yeni bir vergi, pay, bedel" konmuş diye söylenip dururum...
Sonunda baktım bu böyle olmayacak, elektrik faturalarımı sıkı takibe aldım. AYDEM'den mail yoluyla e-fatura talebinde de bulundum... Böylelikle eve gelen faturayla da karşılaştırma olanağım olacaktı...
Ancak bu sefer de e-fatura ile, gerçek fatura üzerinde okuduğum açıklama bölümleri tamamen birbirinden farklıydı. Gerçi gelen basılı faturanın en sonundaki rakam beni ilgilendiriyordu, bir aylık harcamanın tutarı orada yazıyordu ve belliydi, onu ödeyecektim ama ... Olsun, e-fatura ile gerçek fatura arasındaki bu açıklama bölümleri sonuçta birbirinden neden farklı olsundu...
Bu konuda AYDEM yetkililerine e-mail attım, ancak bugüne kadar geriye dönen olmadı...
Gözüme çarpan diğer bir konu da elektrik faturamdan TRT katkı payı olarak alınan rakam. Bu rakam her ay elektrik harcama miktarıma göre farklı oluyor. Eskiden bu pay oranı yüzde 3.5'tu. Şimdi yüzde 2'ye düşürüldü ancak benim harcama miktarıma göre yine her ay bu oran değişiyor. Bir de üstelik tüm bu fiyatlar üzerinden KDV de alınınca TRT payının oranı yine artıyor. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu denilecek bir konu yani...
TRT'nin elektrik faturalarından aldığı katkı payı konusu hemen hemen her Meclis döneminde muhalefet tarafından ele alınır, enerji fiyatlarının pahalı oluşu ve bu pahalılığın nedenlerinden biri olarak TRT'nin elektrik faturalarından aldığı payın kaldırılması önerilir, bu konuda tartışmalar yaşanır, fakat ne hikmetse bir türlü kaldırılmaz, kaldırılamaz... Ben bugüne kadar bu konuda bir arpa boyu sonuç alındığını görmedim...

Ayrıca
TRT her türlü cihazdan bandrol parası da alıyor. Hem de euro cinsinden... Vay ki vay vay... 24 Aralık 2019'da 2020 yılının bandrol ücretleri açıklanmıştı, tam dudak uçurtan cinsten...  Bu paraları ister istemez her aldığımız ürünle birlikte hepimiz ödüyoruz ne yazık ki... (Bunlar, TV, Oto Radyo ve TV, Cep Telefonu,  saatli radyo ve radyolu saatler, bir müzik aleti üzerindeki radyolar, oyuncaklar üzerindeki radyolar ve ışıldaklar ve radyolu vantilatörler, Mp3 çalar, TV’li navigasyon cihazları,  radyo veya TV’li ev sinema sistemi, taşıtlarda kullanılmaya mahsus navigasyonlu multimedya cihazı, radyolu kasetçalar, kompakdiskli radyo kasetçalar, internet radyo cihazı, DVD-VCD player, set-up box cihazı, FM ya da TV tunner kartı, vs.. vs.. vs.. )

TRT'nin elde ettiği gelirleri ş
öyle altalta toplarsanız, epey yüklü geliri olduğunu öğrenirsiniz...

Bu kurumun nasıl keyfi yerinde olmasın... İşler ve gelirler keka çünki...
Uzun yıllardan beri zevkime ve beğenime hitap etmeyen programlar ve yanlı haberler yayınlayan TRT'nin yayın yaptığı kanalları seyretmeme kararım hâlâ devam ediyor...
Evdeki tüm digital platformlu uydu alıcılarımdan TRT'nin tüm kanallarını çıkardım... Bir tek TRT Müzik kanalını bıraktım... Ona da arada sırada nostalji olsun diye bakıyorum...
TRT, yıllardır hangi parti hükümetteyse onun özel TV kanalı gibi çalışıyor... Bir bakıma T(a)R(af)T(v) !!!! diyebiliriz.. Ramazan-Borazan misali, borusunu öttüren öttürene...
İyi ki seyretmiyorum ... İyi ki digital uydu platformlarımdan tüm kanallarını listeden çıkartmışım... Hiç olmazsa yıllardır bizlerden toplanan paralarla yapılan TV yayınının nasıl bozulduğunu görmüyor, sinir de olmuyorum...
Bu yüzden seyretmediğim ve benim isteğim dışında elektrik faturalarımdan kesilen TRT Katkı Payı'mı da geri istiyorum TRT Kurumu'ndan...
Paramı geri verirler mi vermezler mi orasını bilemem...
Haber sitelerinde TRT'yle ilgili yukarıdaki haberi görünce, TRT konusundaki düşüncelerimde ne kadar haklı olduğumu bir kez daha anladım...
Son söz olarak sizlere tavsiyem; siz de benim gibi her ay gelen elektrik faturalarınızı inceleyin, elektrik saatlerinizle karşılaştırın ve alınan bilumum vergiler gibi TRT Katkı paylarını da kontrol edin, bakalım sizler neler bulacaksınız o faturalarınızın içinde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)