12 Mayıs 2020 Salı

"AVM'lerde Covid-19'la Son Dans: Vals"

Dün (11 Mayıs) normalleşme adımları kapsamında alışveriş merkezleri (AVM'ler) yeniden hizmet vermeye başladı.

Didim'de böyle büyük AVM'ler olmadığı için bir bakıma şanslıyız... Didim'de birkaç büyük mağaza var... Onlar da çeşitli önlemler alınarak yeniden hizmete açıldı...

D
ün Aydın'daki "Aydın Forum" AVM'nin yeniden hizmete açılışını, Aydın'daki yerel bir gazetenin Facebook sayfası üzerinden canlı yayınıyla izledim...

Aydın Forum'da sadece 12 mağaza a
çılabilmişti... Bunlardan birkaç tanesi giyim, birkaç tanesi elektronik, yiyecek-içecek hizmeti veren büyük alışveriş zinciri mağazası vb.'di.

Haberi sunan muhabir arkadaş, Forum i
çinde dolandı, durdu... Ancak Aydınlılar akıllı davranmışlardı, öyle TV'lerde izlediğimiz şekilde pek fazla kalabalık da yoktu. Ortalıkta tek tük görünen kişiler de mağazalarının açılışı için gelmiş olan çalışanlardı...

Forum'un
üst katlarında bulunan yiyecek hizmeti veren her yer kapalıydı. Oturma bankları da şeritle kapatılmıştı... Çay ve kafe hizmeti veren büyük bir kafe  de tamamen kapalıydı...

Muhabir, Forum'un ara sokaklarında dolaşıp dururken "Buraya gelmenize gerek yok. Kalabalık yapmanıza gerek yok... Zaten t
üm mağazalar da açılmamış" deyip durdu...

Onun b
öyle konuşmasına hiç takılmadım, bilhassa yaptığı sorumlu habercilikten dolayı da çok sevindim.

Benim takıldığım şey, diğer b
üyük illerdeki AVM'lerin açılış saati sırasında girişlerinde istenmeyen görüntülerin yaşanmasınaydı ve açılış sonrasındaki vatandaşların sosyal mesafeyi hiçe saydığı ve maskesiz kalabalıklaraydı...

Bu nasıl bir sabırsızlıktır anlayamadım... Bu kadar
çok kişinin biraraya gelip AVM önlerinde uzun kuyruklar ve yığılmalar oluşturmasına anlam veremedim...   Sosyal mesafe kuralına çoğunlukla uyulmamıştı...  Hele maske takmadan AVM'lere gelenlere ne demeli?

Elbette bu AVM merakının en fazla 10 gün sonra sonucu açıklanır... Bu sosyal mesafesizlik ve maskesizliğin bir getirisi olacaktır muhakkak...

AVM'lerdeki Covid-19'a rağmen yapılan bu vals; Umarım hi
ç kimsenin "son dans"ı olmaz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)