6 Mayıs 2020 Çarşamba

"Rodrigo'nun Konçertosu"yla birlikte Deniz'lerin Anısı'na...




Önce arabamı Didim'in en sessiz ve en sakin koyuna çektim...
Sonra yıllar önce flash disk'ime farklı versiyonlarla özel olarak doldurduğum "Rodrigo'nun Gitar Konçertosu"nu arabamın teybine takıp, kulaklarım parçalanırcasına dinlemeye başladım...
Amalia Rodrigues, Arielle Dombasle, Cacho Tirao, Dalida, Fabrizio de Andre, Frank Pourcel, Herb Albert, James ast, Jim Hall, Jose Carreras, Jose Luis Encinas, Zamfir, Andrea Bocelli, B-Tribe, Chet Baker-Paul Desmond, Demis Roussos, Francis Goya, Gina Maria Hidalgo, Isao Tomita, Jarcha, John Williams, Julian Bream, Jose Feliciano...
Hepsi aynı eseri, kendi yorumlarıyla yorumluyorlar...
Deniz'in son isteği olan parçayı onlarca kez kocayüreğimdeki bitmez tükenmez acıyla dinliyordum...
Gözlerim ise Ege'nin enginliklerindeki denizin, Deniz'lerin çırpıntısındaydı...

Deniz'leri deniz gibi gözyaşlarımla anıyordum, kendi sessizliğimde...
Boğazım tıpkı o idam ipi gibi düğüm düğüm oldu bir kez daha...
Onlar; Mustafa Kemal'in emrettiği gibi "... devrimlerin ve cumhuriyetin sahibi ve bekçiliğine"  soyunmuştular... Hatta "...bunların gereğine, doğruluğuna herkesten çok inanıp" canlarını ortaya koymuş, Ata’nın "İşte benim anladığım Türk Genci ve Türk Gençliği!... " söylemine de harfiyen uymuştular...


Ulus olarak o günlerde de Türk halkının çoğunluğu "tehlikenin farkında değildi", ne yazık ki bu günlerde de yine Türk halkının çoğunluğu "tehlikenin farkında değil..."
Onlar gibi "Go Home Yankee" diyecek kimsede yürek bile kalmadı...
İnan Deniz Aslan Gibiyiz..
İnan Hüseyin Deniz Gibiyiz...
İnan Yusuf Gezmiş Gibiyiz...
Ancak; yaktığınız meşale altında bir türlü toparlanmayı beceremedik…Affedin bizleri...
 " ... Dip dalganız tüm hızı ile gönüllerimizde günden güne büyüyor... " Halen yaşayan ve hayatta olan 68 ve 78 kuşağı olan bizler, sizlerin açtığı YOL'dayız, YOL’umuzda ilerliyoruz...
İşte ben bundan böyle, her 6 Mayıs günü aynı yerde, kendi sessizliğimle sizlerin sevdiği "Rodrigo'nun Konçertosu"yla sizlerin anılarınızı ömrüm yettiğince hep yad edeceğim...
Ruhlarınız şad olsun YOLDAŞ'lar, ışıklar içinde uyuyun!..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)