15 Mayıs 2020 Cuma

"Kurallara uyacaksanız Didim'e gelin, uymayacaksanız gelmeyin!.."



Yazımın iddialı başlığından da anlaşılacağı gibi aşağıda yazdıklarım da birilerini fena halde kızdıracak, belki bu yüzden bana sövüp sayacaklar  ama, ne yapayım, gözlemlerimi yazıp aktarmak zorundayım...

11 Mayıs 2020 Pazartesi g
ünü Corona virüsü önlemleri kapsamında getirilen seyahat kısıtlaması 9 ilde daha kaldırılarak, toplam 16 ilde seyahat serbestisi gelmişti...

Seyahat serbestisi gelen iller; Aydın, Antalya, Erzurum, Hatay, Malatya, Mersin, Muğla, Adana, Denizli, Diyarbakır, Kahramanmaraş, Mardin, Ordu, Şanlıurfa, Tekirdağ ve Trabzon'du.

Halen seyahat yasağı devam eden iller ise; Ankara, Balıkesir, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Konya, Manisa, Sakarya, Samsun, Van ve Zonguldak'tı.

Didim'in genelindeki trafik ara
çlarına bakacak olursak seyahat yasağı devam eden illerden Ankara (06), İstanbul (34), İzmir (35), Eskişehir (26), Kocaeli (41), Manisa (45), Samsun (55) plakalı araçlardan bolca görmek mümkün...

Bu ara
çlar ya yasaktan önce geldiler, ya da özel izin belgeli geldiler, ya da yasağı bir şekilde delerek Didim'e kadar gelebildiler...

Yasaktan
önce gelenler Didim'deki zorlu süreçte kurallara bir şekilde ayak uydurdular... Ancak yasağı bir şekilde delerek son günlerde gelenlere bakacak olursak ne maske takıyorlar, ne de sosyal mesafeye dikkat ediyorlar...

Bunu t
üm gün Didim içinde gözlemlemek mümkün... Didim'in en işlek caddesi üzerinde oturduğum için tüm gün evimin balkonundan gelip geçen araçların plakaları ve içlerindeki kişilerin maske takıp takmadığına takılmış durumdayım...

Yasaklı illerden gelen bazı ara
ç sahipleri kurallara tam olarak riayet ederken, bazıları ise kuralları gözardı etmiş şekilde trafikte serbestçe dolaşıyorlar...

Sıcakların birden artması ve g
ündüz gölgede bile 30'lu derecelerin üzerine çıkan hava sıcaklığı nedeniyle evlerde karantina günlerindeki gibi yaşayan bizlerin tek umudu denize girmek, kıyılarda hava almak ve özgürce dolaşmaktı... Ancak yasaklı illerden gelenlerin bu kurallara riayet etmeden dolaşması, hepimizi ciddi şekilde rahatsız ediyor... Bu böyle devam ederse, normalleşme sürecinin bu yaz mevsiminde bizler için daha da uzayacağını düşünmekteyim...

Bug
ün Didim'in çeşitli koylarından denize girmeyi deneyenlerin olduğunu duydum. Ancak emniyet yetkilileri bu kişileri önce uyarmış, sonra da gereken cezai uygulamaları gerçekleştirmiş... Yasakları delmek milletin içine işlemiş... Neden kurallara riayet etmezler, bunu hâlâ anlayabilmiş değilim.

Cep telefonumda Sağlık Bakanlığı'nın
önerdiği "Hayat Eve Sığar" programını kullanıyorum uzun süredir...  Virüsün yoğunluk haritasına göre şu an Didim'in en "Düşük Riskli" bölgesindeymişiz, buna sevindim... Ancak Didim'in riskli olan yerleri de var. Ancak oraları bile az riskli yerlerden sayılıyormuş...

Durum Didim'de b
öyleyken ve şu an herhangibir vakaya uzun bir süredir (yaklaşık 10 gündür) rastlanmazken, büyükşehirlerin en riskli bölgelerinde hayatını sürdürenlerin seyahat serbestisi kalktığında, Didim’e gelecek olanların "bulaş süreci"ni Didim’de yeniden tetikleyeceğini düşünüyorum...

O y
üzden diyorum ki; "Kurallara uyacaksanız Didim'e gelin, uymayacaksanız hiç gelmeyin!.. Yaz-kış burada ikâmet eden bizlerin sağlığını tehlikeye atmayın!.."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)