11 Mayıs 2020 Pazartesi

"Maskeni tak Didim, virüs kapma dedim!.."

Bugün maskemizi takıp, dışarıya çıkıp, arabamızla yola çıktık... Amacımız Taşburun Mevkii'ndeki Ali Dayı'nın meşhur çilek tarlasından reçellik çilek almaktı... Ama nerde o güzelim çilek tarlası ve kokulu çilekler, hiçbirinden eser yoktu. Ali Dayı'nın tarlası boyum kadar ota bürünmüştü.

Daha sonra Akk
öy'e doğru yola devam ettik, belki Akköy Tarımsal Köy Pazarı açıktır düşüncesiyle. Ama ne yazık ki orası da kapalıydı...

Yola biraz daha devam edince Akk
öy'ün  girişine yakın bir yerde bir çilek tarlasının önünde eşiyle birlikte duran orta yaşta bir satıcıya rastladık... Oradan reçellik çileklerimizi alıp, Didim'e geriye döndük...

Bug
ün Didim'de gözlemlediğim tek güzel şey maske takanların çoğalmış olmasaydı... Arada tek tük maske takmayanlara da rastladık... Onların neden maske takmayıp kuralları çiğnediğini ise bilemiyoruz...

Ancak 2 g
ün önce Aydın İl Hıfzıssıhha kurulu kararınca, il genelinde maske takmak zorunlu hale getirilmişti...  Maske takmayanlar ise en az 790 lira para cezasına çarptırılacak. Polis ekipleri tarafından maske denetimi gerçekleştirilecek, İl Hıfzıssıhha kurulu kararına uymayanlar hakkında cezai işlem yapılacak.

Ancak ne Didim çıkışındaki polis kontrol noktasında bir denetime, ne de Didim içindeki herhangi bir yerde böyle bir denetim noktasına denk gelmedik...

Ancak duyduğumuz kadarıyla Didim Emniyet M
üdürlüğü'ne gelen ihbarlar doğrultusunda  değerlendirmeler yapılarak, denetimler ilçenin çeşitli yerlerinde sıklıkla yapılıyormuş... Bu genelde banka önleri, sahil kesimleri, pazarlar oluyormuş... Bugün Pazartesi Pazarı içinde de maske denetimleri yapılmış, sosyal mesafe kuralları hem pazar esnafına hem de pazara gelenlere bir kez daha hatırlatılmış...

7 ilde Serbest dolaşım başladığından bu yana il
çe içinde görülen yoğunluk, havaların birden bire ısınması sebebiyle öğle saatlerinde biraz azalsa da, akşam saatlerine doğru kalabalık artıyor... Akşamları ise ilçeye bir sessizlik çöküyor... Didim'in bu sessizliğine alışmak zor olacak... Oysaki bu zamanlarda Didim'deki yoğunluk çok fazla olduğu için, gürültü de fazla oluyordu...

D
ün (Pazar) 65 yaş üstü kişilerin saat 11.00 ile 15.00 arası sokağa çıkma serbestisi vardı. Ancak sosyal medyadan takip ettiğim kadarıyla, Altınkum sahilinde ve Çamlık'ta alınan önlemler yüzünden rahat dolaşamadıklarından şikayetçi olmuşlar... Kısıtlı saatleri olduğu için ve 50 gün gibi uzun bir süredir de evde oturdukları için çabuk yorulmuşlar ve evlerine kendilerini zor atmışlar... Millet virüsten değil de, evde oturmaktan sağlıklarından olacak... Ayrıca bu saatler arasında sadece 65 yaş üstü kişiler sokağa çıksa ve yollar onlara bırakılsa çok iyi olacaktı... O saatlerde 20 ila 65 yaş arasındaki kişiler de çoğunlukla sokaktaydı...

13 Mayıs
Çarşamba günü; 14 yaş ve altı çocuklarımız saat 11.00 ila 15.00 saatleri arasında sokağa çıkabilecekler... Elbette maskelerini takma şartıyla. Aileler bu konuda hassas davranmalılar...

15 Mayıs Cuma g
ünü de 14 ila 20 yaş arasındaki gençler saat 11.00 ila 15.00 saatleri arasında sokağa çıkabilecekler... Tabii ki onlar da maskelerini takma şartıyla... Onların aileleri de bu konuda hassas davranmalılar...

Didimli 20 ila 65 yaş arasındaki herkesin hem 13 Mayıs'ta, hem de 15 Mayıs'ta bu saatler arasında m
ümkün olabildiğince, çocukların ve gençlerin rahat dolaşımına olanak sağlaması açısından işleri olmadığı sürece ortalıklarda pek dolanmamaları ne kadar güzel olurdu...

Bu sağlanabildiği takdirde, kurallara tam uyum olur ki; bu da Didim'de yaşayan herkesin sağlığı a
çısından risk oluşturmaz...
Yaşı kemale ermiş büyüklerin sözlerinde her zaman bir keramet vardır, dinlemek gerek ama değil mi? Ne diyelim umarım bu sözlerimiz havalarda gezmez, kulaklara da küpe olur...

"Felaket başa gelmeden
önce önleyici ve koruyucu tedbirleri düşünmek gerek. Başa geldikten sonra dövünmenin bir yararı yok... Asıl tehlikeli olan, ecele faydası yok diye korkuyu görmezden gelip, tedbirsiz davranmaktır..."

Son S
öz; "Maskeni tak Didim, virüs kapma dedim!.."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)