20 Şubat 2010 Cumartesi

Bilinmeyen Servis 118, kafamı karıştırdı


Son günlerde TV'lerde bir reklam dönüyor, belki siz de izlemişsinizdir...

Reklamdaki adam kadına soruyor: “118’in yeni numarası neydi Birsen?”

Birsen de yanıt veriyor adama... Hem de sözcüklerin üstüne basa basa...
“Seksen, yüz on sekiz seksen”...

Siz ne anladınız? Allahaşkına söyleyin, siz ne anladınız bu reklamdan?

Vallahi ben ve evde benim gibi düşünen aile bireylerim, "Heee, demek ki Telekom'un Bilinmeyen Servis numarası 11811'di ya... O değişmiş, artık 11880 olmuş..." diye anladık...

Ama işin aslı öyle değilmiş... O yüzden batsın sizin "Seksen"iniz de, "Yüz on sekiz seksen" reklamınız da... Biz nerden bilelim kardeşim o sihirli cümlelerinizin bizi yanıltacağını...

Millette kafa mı bıraktılar, kafa mı?!.

Yok darbeydi, yok suikastti, yok savcıydı, yok avcıydı...
Yok Erzincan'dı, yok Erzurum'du... Yok Taraf'tı, yok tuhaftı...
Yetti, yetti, yetttiiiiiii... Millette kafa mafa bırakmadınız...

Neyse imdadımıza internet denilen "derya deniz, girmeyen keriz" yetişiverdi acilen...
Böylelikle bir gerçeği daha öğreniverdik... Ütülmekten son anda kendimizi kurtardık...

İşin aslı şuymuş...

Meğersem Türk Telekom'un tek başına verdiği 11811 hizmeti, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından rekabete açılmış ve Rehberlik Hizmeti İşletmecileri adı altında 27.08.2007 tarihinden bu yana yaklaşık 8 firmaya yetki verilmiş...

Kısaca bu 8 firma, 118 Bilinmeyen Servis hizmeti vermeye başlamış...

Gerekli altyapı ve veriler toplanıp bu şirketlere aktarılıyor, onlar da kendilerini arayan müşterilere ücreti karşılığında bu hizmeti veriyorlarmış...

11880'in de reklamı böyle bir reklammış... Sahibi ise BN Elektronik Haberleşme ve Telekomünikasyon Hiz. Tic. A.Ş. imiş...

İnternetteki fısıltı gazetelerine göre de bu şirket Yunanlılarınmış...

Bu konuda araştırma yapmak isteyenler için bu firmaların listesinin bulunduğu internet adresini vereyim... Siz de bir inceleyin bakalım...

http://www.tk.gov.tr/doc/lisans/rehberlikhizmeti_isletmecileri_giris.htm

Şimdi o reklama benim gibi ilk anda kanan (artık yemezler ama!!!), onu Türk Telekom'un numarasının değiştiğini zannedip de arayan benim saf ve temiz amcalarımın, teyzelerimin, ablalarımın, ve bilcümle akrabalarımın ve ülkemin insanlarının verdiği paralara ne olacak? Ya yüklü yüklü telefon faturaları gelmeye başlarsa...

Çünkü sözkonusu reklamı izleyen herhangi bir insan bu konuda hiçbir bilgiye sahip değilse, "Bilinmeyen Servis" numarasının sadece 11880 olduğunu ve sadece bu numaradan aranıp öğrenebileceğini zannediyor...

Böyle şey olur mu?.. Bu reklamı ve reklam metnini hazırlayanlar sanki bu numara Türk Telekom’a ait bir numaraymışçasına tüketiciyi yanıltan böyle bir cümleyi neden kullandılar?

Türk Telekom bu reklamı görmedi mi? Neden o da çıkıp böyle bir reklam hazırlamadı ve tüketiciyi bu konuda uyarmadı?

Tüketiciyi bu tür yanıltıcı reklamlardan koruyacak olan Reklam Kurumu, Reklam ve Rekabet Kurulu, Tüketici Dernekleri, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu uyuyor mu?.. Bu reklamı incelemeleri ve gerekli uyarıyı yapmaları gerekmez miydi?

Evet bu yazıyı bu satıra kadar okuyan siz okuyuculara...

Artık bundan böyle 8 tane Bilinmeyen Servis hizmeti veren şirketimiz var... Artık karar sizin, ister bu şirketleri ararsınız, ister aramazsınız... O sizin insiyatifinize kalmış...

Gerçi ben çok nadir de olsa 11811 servisini kullanıyorum... Onu da internetten kullanıyorum...

Benim artık daha fazla yabancı şirketlere verecek ne param var, ne de pulum...

Bu şirketlere de sesleniyorum buradan...

Bakın!.. Benim ev ve cep telefon numaralarım rehberlerde görünmesin diye hem Türk Telekom'da hem de hizmetini aldığım cep telefonu şirketinde müracaatım vardı... Şayet siz 8 şirketten herhangibiriniz benim bu telefon numaralarımı bir şekilde temin etmişseniz ve bunları bir başkasına benim isteğim ve iradem dışı verirsiniz hakkınızda dava açarım haberiniz olsun...


Ey siz okurlar, siz de bu konulardan haberdar olun, çevrenize bu haberi yayın...

Tam yazımı kapatacakken, şimdi birden aklıma geldi...

Her gün kaset kaset özel konuşmalar nasıl ortaya çıkıyor, milletin telefonlarını nasıl dinliyorlar diye merak ediyordum... Özel telefon şirketleri bu şekilde çoğalmaya devam ederse, ne özel mahremiyet kalacak (zaten kalmadı), ne de telefonlarda doğru dürüst konuşmak...

Bizi dumanla ya da ne bileyim haberleşme güvercinleriyle, ya da başka başka şekillerde haberleşme yapmaya zorlamayın...

Millet olarak lâkabımız "Çılgın Türkler" yapar mı yaparız!...

Şimdi morsun başına geçiyor ve ilk mesajımı arkadaşım Teo'ya geçiyorum...

Da di di dit, dit, da dit, di dit / di da, di da dit, di da /  da da da, da di da .......

Ertan Yurderi

14 yorum:

  1. Bilgilendirme için teşekkürler...Evet bence de artık güvercinle haberleşmeye geçirteceker deo zaman da aklımız da sürekli şu şüphe olacak ''Bu güvercin hangi ülkenin aceba ;) Bunu da Yunan ya da İsrail mi özelliştirilerden almış ki ; )

    SAygılar efendim...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili KOCAYÜREK,
    Yurttaş bunların hiç birini bilmiyor. Bende sizin yazınızla bilgilendim. elinize sağlık
    Gündüz Akgül

    YanıtlaSil
  3. :))))))))
    teşekkür ederim çılgın Türk :))

    YanıtlaSil
  4. Sevgili dostum sayın Ertan ağabeyimin bu yazısı bana bir konuyu hatırlattı.

    Eskiden devlet güvencesi altında olan abone bilgileri artık bu firmaların elinde...

    Bu durum ne kadar etik ? Kişisel bilgilerimiz emin ellerde mi ?

    Ben emin değilim... Ya siz ?

    Peki ileri de 112 12 , 155 55, 156 56 da çıkacak mı ? Çıkarsa güvenebilecek miyiz bunlara?

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Kocayürek,
    Bu konuda bizleri aydınlattığın için çok teşekkür ederim. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  6. 11811 den yanızca sabit numaraları öğrenebiliyorken yeni açılan bu operatörlerden kişiye ait tüm numaraları(sabit,avea,turkcell,vodafone) öğrenebiliyoruz. böyle bir hizmetin tabiki bir bedeli olacak. ayrıca numarasının verilmesini istemeyen kişilerin numaraları verilmiyor. bu operatörlerin telefon dinlemeleri de mümkün gözükmüyor.

    bu uygulamayı özel şirketler yapıyor da türktelekom özel değil mi? yada türk telekom çok mu masum. yıllardır hiç konuşma yapmadan aylık 18-20 tl para ödüyor insanlar sırf internet bağlantısı olsun diye.

    118 kafanızı gerçekten karıştırmış. kafanızı toparladığınızda tekrar düşünün bence.

    YanıtlaSil
  7. Türktelekom un adı Türk sahibi Türk değil :)

    8 farklı firma para yatırıp lisans almıs. Sahibinin kim oldugu önemli değil önemli olan ucuz fiyata iyi hizmet verebiliyor mu? 8+1=9 farklı 118 servisi var. İstediğini seç ara...

    Türkiye'deki bankaların %75 i yabancıların elinde. İşbank, Vakıfbank, Ziraat Bank, Halkbank dısında ne varsa yabancıların. Diğerlerinden paranızı çekip Ziraat Bank a mı yatırıyorsunuz???

    Sermayenin dini imanı ülkesi olmaz. Devlet tekelinden kurtulduk diye sevineceğinize üstüne bir de makale yazmıssınız. Traji komik

    YanıtlaSil
  8. Google da Amerikan firması. Sitenizin reklam alanlarını neden Conilere veriyorsunuz?

    YanıtlaSil
  9. Bu yazım http://bit.ly/dkQEOB etkili oldu. Telekom açıklama yaptı. İşte "Son Dakika" Haberi http://br.st/aWz

    YanıtlaSil
  10. Çok ilginç! Bu önemli bilgi için çok teşekkür ederim. Bu şekilde bir yanıltıcı reklam yapmaları yasal mı acaba? :|

    YanıtlaSil
  11. Sayın d3nizce elbette yanıltıcı olarak yayın yapmaları yasal değil... Bence o reklamları Telekom'un açıklamasından sonra kaldırabilirler diye düşünüyorum... Teşekkürler yorumunuz için, sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  12. Blogumda "11880 kimin numarası ?" başlıklı Onur Almışlar'ın yazısını attım.

    Tarihine bakmadan bir değerlendirme yapmışsınız sayın Ertan Yurderi.Ancak bu önemli değil..Emek hırsızlığı yapıldığını sanıp biraz üzülerek ve sinirlenerek yorum atmışsınız.Dediğim gibi öneli değil..

    Sizin yazınıza gelirsek :
    Güzel yazmışsınız ve iyi açıklamışsınız.


    İyi paylaşımlar dileriz.

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba arkadaşlar 11880 bilinmeyen numaralar servisini ne zaman arasam müşteri temsilcileri büyük bir gayretle hatta tutmak geç hizmet vermek için gayret gösteriyorlar sonrasında incelediğimde baktığımda gördüklerime inanamadım faturada faiş bir rakam müşteri memnuniyeti hattını aradığımda karşımda muhattap yok cevap verebilcek yetkili yok bir kurumsal firma nasıl olurda bu kadar olaylara kayıtsız kalır müşteri memnuniyeti sıfır ücretlendirme sabit hattan ararsanız 1,10 tl cep telefonundan ararsanız 1,19 tl yazıyor ve ücretlendirmeler 60 saniyede bir 61 saniyelik görüşmeniz oldu ücretlendirme 1,19 çarpı 2 oluyor dikkat arkadaşlar bu firma türk firması bile değil yunan firması milliyetçi bir ülke olarak özveri ile yaklaşalım şimdide 11810 diye açmışlar aynı firmanın hizmeti yanılmayın arkadaşlar ben mağdur oldum siz olmayın

    11880 ve 11810 AYNI FIRMANIN HIZMETIDIR VE FARKLI ISIMLE BIZLERI SOYMAYA DEVAM EDIYORLAR

    11880 REKLAMLARINA DIKKAT EDIN BN TELEKOM YAZAR TICARI UNVAN OLARAK
    11810 REKLAMLARINA BAKIN BN TELEKOM YAZAR BEN MAGDUR OLDUM SIZ OLMAYIN YANILMAYIN ARKADASLAR

    YanıtlaSil

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)