4 Nisan 2011 Pazartesi

ÖSYM'ye güvenim kalmadı ...



Gerçekten de bir veli olarak ÖSYM'ye güvenim kalmadı artık...

Hem geçen sene KPSS sınavlarında yaşananlar, hem de bu sene YGS'de yaşananlar böyle düşünmeme sebep oldu diyebilirim...

Sadece böyle düşünen ben değilim elbette... Üniversiteyi yeni bitiren kızım da aynı düşüncede...

Kızım bu sene kendisini KPSS'ye hazırlıyordu... İyi bir puan alabilme umuduyla dershaneye gidiyordu... TV'lerden ve basından izlediği haberler, onu olumsuz yönde etkiledi ve kafasında "Acaba KPSS sınavında da yine böyle olaylar olursa, ben ne yaparım?" diye üç gündür endişelenmeye başladı... Birden bire çalışma arzusu zayıfladı... Konsantrasyonu ise kayboldu...

ÖSYM'nin hem kızıma hem de veli olarak bizlere böyle bir endişeyi yaşatmaya hakkı yok...

Kızıma hak vermiyor değilim... Sen bunca sene oku, çaba sarfet ... Sonunda hiç çaba sarfetmeden elini kolunu sallaya sallaya birileri gelsin, sınava girsin kopya ile veya başka bir şekilde en yüksek puanı alsın ve bir yerlere girsin. Böyle bir haksızlığı kim olsa hazmedemez...

Cumhurbaşkanı Gül, "Ben ikna oldum" demiş... O diyebilir... İstediğini söyleyebilir...

Ancak bir veli olarak ben "ikna olmadım, olmuyorum da" ...

Hem geçen sene yapılan şaibeli KPSS sınavı yüzünden, hem de bu sene YGS'de yaşananlar yüzünden 2011 Temmuz ayında yapılacak olan KPSS sınavında da ÖSYM'ye artık güvenmiyorum...

Ne yapıp, ne edip yine şaibeli bir şekilde kendi yandaşlarını kamuya seçme ve yerleştirme sınavı yaşanacağını düşünüyorum...

Bu yüzden kızımın endişelenmesine ailecek çaresiz kaldık... Kızımın çalışma isteğinin kırılmasına mı üzüleyim, yoksa KPSS sınavında yaşanacak "yandaş"lığa mı kızayım bilemiyorum...

Yeter !!! Yeter artık!!! YÖK ve ÖSYM devri kapansın... Herkese dilediği üniversiteye sınavsız girip okusun ve kendi branşında gerek kamu, gerekse de özel sektörde çalışma olanaklarını bulsun...

Ertan Yurderi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)