27 Nisan 2011 Çarşamba

İlköğretim'de zorla gebelik testi: Çağdışı ve insan haklarına aykırı bir uygulama!..


İstanbul Büyükçekmece Güzelce Cevdet Zebure Kotan İlköğretim Okulu'nda 13 yaşındaki bir kız öğrenciye "erkek öğrenciler ile geziyor" diye zorla yapılan gebelik testi uygulamasını çağdışı bulmakla birlikte, insan haklarına da aykırı bulduğumu belirtmeliyim...

Ayrıca gebelik testi talimatı veren okul müdürünün de hangi yetkiyle böyle bir "ahlâk zabıtalığı"na soyunduğunu çok merak ediyorum doğrusu...

Peki yaptıkları testte ne bulmuşlardır? Yanıtı basit: Hiçbir şey ...

Olay savcılığa intikal ettirilmiş olduğuna göre, savcılık konuyu araştıracak ve yetkililer hakkında dava açılıp açılmayacağına karar verecektir...

Umarım ki bu dava kısa sürede açılır ve bu uygulamaya karışanlar hakkında gerekli cezalar verilir...

Bu olay sonrası intihar etmesinden de anlaşıldığına göre, bu kız öğrencinin acilen psikolojik yardım alması da sağlanmalıdır...

Türkiye'de beyinleri iki bacak arasına çalışan zihniyete sahip olanlar var oldukça, ahlak zabıtalığına hep soyunacaklar ve böylesi bir olay okullarda ne bir ilk, ne de son uygulama olacaktır...

Asıl bu durumun sorgulanması ve gerekli önlemlerin alınması gerekir...

Ertan Yurderi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)