5 Nisan 2011 Salı

Erkeği "hadım", onu "kadın" eder mi?


Çocuk ve kadınlara tecavüz edenleri "hadım etme" yasa teklifi Meclis Komisyonu'ndan geçmiş, yarın da TBMM'nin Genel Kurul'unda görüşülecekmiş.

Görüşüle dursun bakalım... Sonuç olarak bu toplantıdan ne çıkacak merak ediyorum.

Meclis Komisyon toplantısı sırasında CHP'li Canan Arıtman'ın "Ya adamların benim gibi memesi çıkarsa ne yapacaksınız?" cümlesine çok güldüm...

Böyle bir şey mümkün olabilir mi... Olamaz elbette... Cezasını çektiği sürece ve belki de devamında bir takım ilaçlar kullanılarak erkekliğinin aktifleşmesini engelleyecekler ama bu gerçekte tamamen hadım edecekleri (kökünden kesip) "kadın" edecekleri anlamına gelmez ki... Ayrıca bu tür ilaçlar göğüs büyütüp meme haline gelmesini sağlamaz ki...

Zaten kelime anlamı olarak baktığımızda "hadım etmek" (iğdiş etmek) ne demektir?

Hadım etmek, herhangi bir erkek canlının erkeklik bezlerini çıkararak veya burarak erkeklik görevini yapamayacak duruma getirmek olarak bilinir. Bu bir bakıma işkence türüdür...

İşkence sayılabilecek böyle bir uygulamanın yapılacağını zannetmiyorum...

Bu tür kişilere uygulanacak ilaçlarla da tamamen "hadım" olunmaz... Sadece cezasını çektiği süre içinde erkeklik işlevini yerine getiremez o kadar...

Hele ki bir erkeği tamamen iğdiş edip kadın görünümüne sokup, "işte biz böyle hadım ederiz" demek de insan haklarına uygun bir ceza değildir... Çok ilkelce davranış biçimidir...

Bunların hiçbiri olamayacağına göre...

Tecavüz ettiği kişiyi öldüren kişiye verilecek en ağır ceza "ağırlaştırılmış müebbet" olmalıdır... Ki bu ceza onun aklını başına getirmesi için en uygun cezadır... Ayrıca bu tür cezayı alan kişilerin herhangi bir "Af Yasası"ndan da faydalanmaları engellenmelidir...

Sonuç olarak tecavüz suçu işleyip öldürenleri ne "idam" etmenin, ne de "hadım" etmenin hiçbir anlamı yoktur ... Bunlara bir ömür boyu "ağırlaştırılmış müebbet"le cezalandırmak yeterlidir...

Ertan Yurderi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)