5 Haziran 2020 Cuma

Didim de saldı Corona'yı çayıra, artık bu milleti Mevlam kayıra...



Dünya daha Covid-19'la mücadele edememişken, 216 ülkede 6 milyondan fazla vaka varken, ölümler dünyada 400 bine yaklaşmışken, Türkiye'de 4.500 kişi yaşamını yitirmişken, salgın var gücüyle devam ederken, ülkemiz ilk dalgayı tam olarak atlatamamışken, Didim'de "Hayat Eve Sığar" uygulama programında bir çok yer "mavi" renge boyanmışken, "normalleşme" her yere yayılıp rehavetin ötesine geçilerek kısıtlamaların da birçoğunun kaldırıldığını görmüşken, diyeceğim o ki; "Didim de saldı Corona'yı çayıra, artık bu milleti mevlam kayıra..."

Didim'in her yerinde g
özlediğim şey şu ki; artık hiç kimse ne "corona"yı takıyor, ne de "covid-19" pandemisini... Corona deyince akla ilk gelen Atlantik ötesi Meksika'nın buz gibi "Corona birası”...

Adam 4'lemiş buz gibi birasını,  Cennet, Akvaryum, 2. koy, 3.koy keyif yapıyor, vermiş kendini g
üneşe, piliç misali her yerini kızartıyor...

Yollar 18 yaş altı gen
çlerle dolu, ne genci bebelerle dolu... Sokaklar oyun oynayan çocuk kaynıyor...

Yollar 65 yaş
üstü yaşlılarla dolu... Artık kim tutar emekli amcaları, teyzeleri, ablaları evlerinde... Önlem mönlem hak getire...

Çoğunluğun yüzlerinde artık "maske" de yok... Y
üzünde var olanlarda ise "maske", ya ağzında ya da boğazında... Varla yok arası yani ...

"Maske" ya resmi dairelerde, ya bankalarda ya da marketlerde, pazarlarda "laf olsun, torba dolsun" misali takılmakta... Bu yerlerde işini bitirmiş olan kişilerin "maske"sini takma yeri, pantolonun ön veya  arka cebi, ya da g
ömleğin cebi... Ya da işi biten "maske"nin yeni yeri Didim'in kalabalık sokakları...

Bodrum misali Didim'de de şezlong fiyatları g
ünde 1.000 TL olur mu bilemem ama, Bodrum'un güneşi ile Didim'in güneşi aynı deyip Didim'de güneşlenmeye ve denize gelecek olanlar Didim'i tıklım tıklım doldurduğunda (ki Şeker Bayramı sürecinden sonra Didim'e gelen araç sayısı 60 bine ulaştığının duyumunu aldım, her arabada iki kişi olsa 120.000 kişi eder bu, Didim'in kış ayı nüfusundan bile fazla) nasıl önlemler alınır, alınabilir mi işte artık orası da muamma...

Velhasıl, hi
çbir şey artık eskisi gibi olmayacak. Bundan böyle değil Didim'de, dünyanın herhangibir yerinde eskisi gibi hayat sürdürmeyi düşünenler varsa bence çok yanılıyorlar, yanıldıklarını da kısa süre içinde yeniden anlayacaklar...

"Bize bir şey olmaz. Bizde corona morona yok. Maske takıyoruz ya, ellerimize kolonya s
ürüyoruz ya, sosyal mesafeyi koruyoruz ya" demekle de iş bitmiyor...

Masken ağzındaysa burnundan, maske boğazındaysa ağzından bulaşıyor Corona belası... Eller her an  kolonyaya veya dezenfektana maruz kalamayacağı i
çin, sosyal mesafeler değil yarım metreye veya santimlere indiği için... Sarılmalar, kucaklaşmaşlar ve öpüşmeler başladığı için, önlemler de askıya alındığı için, bundan sonra bedava hayatlar yaşayacağımız kesin...

Didim'in yetkilileri halka fazla a
çık verip, halkın huzuru kaçırmak istemiyorlar ama, Didim'e bayram sırasında gelenler yüzünden karantina altına alınmış bölgeler ve evler var hala... Bulaş olmuş kişilerin peşine düşmüş sağlık çalışanları var... Demek ki neymiş, önlem mönlem kalkınca hopppp hızla bulaş yaşanıyormuş...

Didim halkına na
çizane tavsiyem;  Ne olursa olsun, sizin hayatınız başkalarından daha önemli ise,  önlemleri elinizden bırakmayın... Sosyal mesafenize dikkat edin, maskenizi boğazınıza değil, burnunuza ve ağzınıza takın... Kendinizi sürekli dezenfekte şekilde tutun... Başkalarının rehavetine ve rahatlığına kendinizi kaptırmayın... Kendinizi koruyup kollayın... Elbette keyif sizin, can sizin...

Kısaca s
özün özü; Didim de saldı Corona'yı çayıra, artık bu milleti Mevlam kayıra...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)