26 Haziran 2020 Cuma

" Bas gaza yavrum, bas gaza..."



Geçen gecelerin birinde sosyal medyada videolar arasında dolaşırken tesadüfen ikisi de 2010 model olan iki arabanın birbirleriyle yarış videosuna denk geldim...

Biri siyah BMW M5 (E60) 5.0 i V10 serisi... Diğeri de sarı bir Ferrari California 4.3 Spider V8 serisi...

Adamlar Almanya'da bir otobanda, tam gaz bastık
ça basıyorlardı, birbirleriyle yarışıyorlardı...

BMW ilk
önceleri kendi kendine motorunu yakar gibi bas bas bağırtarak aracını kullanıyordu... Önündeki Ferrari, BMW'yi fark ettikten sonra bir depar atmaya başladı, ardından kapıştığını anlayan BMW ona yetişip fark atmak için bastırmaya başladı...

Ortalık motor sesinden yıkıldık
ça yıkılıyordu...

BMW motor g
ücüyle 507 hpw (250 km/s), Ferrari 454 hpw (310 km/s) arasındaki bu yarışın galibini çok merak ettim tüm video boyunca...

Nefesimi tuttum... Sanki o iki arabanın da pilotu ben gibiydim... Benim bile adrenal katsayım
öyle bir arttı ki tüm video boyunca...

Öyle makas atıyorlardı ki otobanda diğer arabalara, içim çıktı resmen...

Kimi zaman BMW
öne geçiyordu, kimi zaman da Ferrari...

Nedense i
çimden BMW'nin kazanmasını geçiriyordum. "Bas gaza yavrum bas gaza" deyişimi mutfaktaki eşim duymuş, bizim adam neden böyle bağırıyor diye koşa koşa geldi salona...

"Merak etme tatlım, önemli bir şey yok” dedim, “birbirleriyle kapışan iki arabanın yarışını seyrediyorum, heyecanlandım" deyiverdim...

Otobandaki diğer arabalar bu yarışın farkına varınca kimbilir ne kadar endişelenmişlerdir... Bildiğim kadarıyla Almanya'daki otobanlarda hız sınırı limitsizmiş, ancak tüm araçların 130 km/s gitmeleri tavsiye edilirmiş...

Ancak ne BMW 130 km/s ile gidiyordu ne de Ferrari... 250 km/s kadranı olan BMW'de kadran sonda gibiydi... Ferrari'dekini g
örme imkanımız yoktu. Çünki aralarındaki bu kapışmayı çeken kamera BMW'nin içindeydi...

O hızla bir
ülkeden diğer ülkeye öyle hızlı bir geçiş yaptılar ki, diğer Avrupa Birliği ülkesinin hız limitine uymadıkları için birkaç dakika sonra devriye gezen trafik polislerince bir noktada zorla durduruldular...

Galip kim mi geldi, onu pek bilemedim ama, durdurulan ilk ara
ç BMW'ydi... Müthiş bir kapışma seyrettim... Her iki pilotun mu diyeyim şoförün mü diyeyim, cesaretine hayran kaldım...

Ben
öyle araba kullanabilir miydim bilemiyorum da, bizim buralardaki otoyollarda hız sınırını aşmak tehlikeli... İzmir-Aydın veya Aydın-İzmir arası otobanda hız sınırı belli olduğu için bir girişten çıkışa kadar geçen süre hesaplanıyor, şayet geçiş süresinden az bir sürede geçmişsen, cezayı “tak diye” yiyiveriyorsun... Eve ceza makbuzu gelince, hız sınırını aştığını anlıyorsun…

Eh bizim altımızda da kimseyle kapışacak b
üyüklükte araç da olmadığına göre, elalemin videolarına bakıp bakıp bas bas bağıracağız bundan böyle de... "Bas gaza yavrum bas gaza... Kim tutar seni, bas gaza..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)