8 Haziran 2020 Pazartesi

Didim'in gürültücüleri


Didim'de Covid-19'lu yaz sezonunun başlamasıyla birlikte gürültü çıkaranların sayısında gözle görülür bir şekilde artış yaşanıyor şu sıralar...

Cumhuriyet Caddesi Belediye kavşağından başlayarak Akb
ük'e doğru uzanan şerit, her gece belli bir saatten sonra gençlerin araba yarıştırdıkları yer haline geldi... Pınar Caddesi ile 19 Mayıs Caddesi'nin kesiştiği yerdeki son trafik ışıklarını kaale alan bile yok... Zaten şehir içi hız limitini de takan yok ... Sanki o trafik levhalarını süs diye dikmişler... Bir gün o ışık ihlali yüzünden büyük bir kaza olacak diye insan endişelenmiyor değil...

Genelde yarıştırdıkları arabalar, eski kuş serisi arabalar... Arabalarının takviyeli motorlarını bağırta bağırta geceyarılarına kadar s
ürüş yapıyorlar... Bir de arabalarındaki müzik tesisatı  tam bir felaket... Yüksek watt'lı amfilerle dinledikleri müziğin kalitesi ise berbat... Bazen trafik ışıklarında duracakları tutuyor... Evimizin camları tir tir titriyor... Uykudaysanız sizi uykunuzdan zıplatıyor...

Bir de susturucusuz motorsiklet s
ürenler var... Onlar da gece olunca sokağa çıkıyorlar... Gündüz bu motorları sokaklarda göremezsiniz... Geceleri öyle ses çıkarıyor ki bu motorlar, gecenin sessizliğini yırtıyorlar... Duyduğunuzda kulaklarınız sağır olacak sanırsınız...

Elbette Didim'in trafik ekipleri bu "g
ürültücü"lerin sıkı takipçisi. Ancak kesilen cezalar yetersiz olacak ki, bu gürültücüler birkaç akşam yok olsalar da, haftasonlarına doğru yeniden ortaya çıkıyorlar ve gürültü terörü estiriyorlar...

Didim'e ilk geldiğim seneler olan 2013 senesi ve sonrasında yerleştiğim evin yakınında bir yediemin vardı... Şimdi orası İmam Hatip Lisesi oldu... Orası motor doluydu tepeleme... İlk kez b
öyle çok motoru bir arada gördüğüm için şaşırmıştım o seneler...
O senelerdeki trafik ekipleri, yakaladıkları motorcuların motorlarını bağlayıp, yediemine bıraktırıp,  yüklü bir ceza kesiyorlardı sanırım... Böyle olunca da belli bir süre yaz aylarında kafamız rahat etmiş, hiç olmazsa motorcuların çıkardığı gürültü kirliliğinden bir nebze olsa da kendimizi kurtarmıştık...

Son g
ünlerde hem bu motorcu güruha, hem de araba yarıştıranların yanına şimdi de markasını modelini bilemeyeceğim minibüs tarzı araçlar da eklendi... Üzerindeki yazılardan anladığım kadarıyla bu araçlar, lüks mekanları tanıtan araçlar... Onlar da caddede yüksek müzik sesiyle gezinmeye başladılar... Ancak bu araçlar gündüzleri aktifler...

Bu ara
çlar geçtiğinde ister istemez evimin balkonuna çıkıyor, belediye tanıtım araçları bir etkinlik mi yapıyor diye bakınıyorum... O tanıtım minibüslerini görünce kızıyorum elbette... Bu tesisatları o araçlara kim monte ediyorsa, onlara bu kadar yüksek sesle müzik dinlenilmeyeceğini ve bunun yasak olduğunu, böyle gezilemeyeceğini onlara söylemiyorlar mı bilemiyorum...

Velhasıl, daha yazın başı... Bir de tam sezona ge
çildiğinde sahillerdeki gürültüler de başlayınca bakalım Didim'in hali ne olacak, izleyip göreceğiz hep birlikte...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)