10 Haziran 2020 Çarşamba

Didim ASKİ, Didim ZABITA duy artık sesimizi!..


Bizim evin arka sokağında (Cumhuriyet Caddesi, 1104 Sokak, No. 12 Ömer Ali Apartmanı önünde, ) su borusu patlağı var sanırım... İki gündür yerin altından su fokur fokur kaynıyor, su boşa akmaya devam ediyor... Kısaca "su akıyor, komşu bakıyor"... Arızayı arayan yok...

Didim ASKİ'nin 0532'li telefonunu aradım... Karşıma
çıkan operatöre durumu izah ettim, beni ARIZA bölümüne aktaracağını söylediler... Telefon başında belki 30 dakika sabırla bekledim, bu arada Zeybek Müziği'ni dinlettiler, kendimi bir ara Yalnız Efe gibi hissettim. Ne gerekli bölüme bağlanabildim, ne de derdimi birine aktarabildim... Yerin altından su fokur fokur kaynıyor, su boşa akmaya devam ediyor...

Ardından Aydın ASKİ'nin internet sayfasından "Online İşlemler" b
ölümüne girdim. Oradan "İstek ve Şikayet" bölümüne girip form doldurdum... "Gönder" tuşuna basar basmaz, ne "Kaydınız Alındı" dendi. Ne de bıraktığım telefon ya da mail adresime "Kaydınız Alındı" mesajı geldi... Yerin altından su fokur fokur kaynıyor, su boşa akmaya devam ediyor...
Şimdi birazdan hazırlanıp Didim ASKİ'nin "Fatura Ödeme ya da Su Ödeme" merkezine gidip oradan bu su borusu patlağını ihbar edeceğim... Ancak şu AN'da bile yerin altından su fokur fokur kaynıyor, su boşa akmaya devam ediyor...
Bu çevrenin sanki muhtarı benim. Benden başka çevre ile ilgilenen zaten yok... Çevrede olumsuz bir durum olduğunda Didim Zabıta'yı ya da belediyeyi arayıp bilgi veriyorum. Ancak nafile... Hiçbir girişimimden bir türlü sonuç alamıyorum... Kaale alınmıyorum sanırım...

Örneğin Cumhuriyet Caddesi No. 214 ile 216 arasındaki kamuya geçiş yolu olarak ayrılan yere iki blok aşağıdaki Didyma Ekmek Fabrikası odunlarını yığıyor... Bu odunlar hem yolun geçişini kapatıyor, hem yaz-kış aylarında çöplük olarak kullanılıyor, hem de odunlar üzerinde gelen haşerat ve çevresinde gezinen fareler yüzünden ne kapı açabiliyoruz ne de cam çerçeve...

Bu konuda bug
üne kadar çeşitli kez Didim Zabıta Müdürlüğü'nü aradığım halde hiçbir sonuç elde edemedim... Zabıtalar geldiler, "Hımmmm" dediler... "Öyle miiiii" dediler... Ekmek Fabrikası'na gidip sohbet edip, çaylarını içip gittiler...

Ge
çen sene bu konuda CİMER'e 05/08/2019 - 1901770665 sayı no'lu bir şikayet yaptım. Şikayetimde "Yanımdaki Cumhuriyet Cad. No. 214 nolu apartmanla aramızdaki boşluk yol geçişi olarak geçmektedir... Ancak burası şu anda işgal altındadır. İşgal edenler bu boşluğa odunlarını yığmaktadır... Bunu No. 212'deki Didyma adlı ekmek fırını yapmaktadır. Didim Belediyesi yerel yönetime 76167 numarayla yaptığımız müracaattan sonuç alamadık... Yaz sıcaklarının 38 derece olduğu ve otların kuruduğu bir zamanda bu odunlar hem tehlike arz etmektedir... Hem de her geçen gün çöplük haline gelen bu yol geçişinde fareler ve zararlı böcekler (kene, hamamböceği vs.) cirit atmaktadır... Ayrıca çevredeki mobilya satanların kağıt, köpük kolileri de çöplerin çoğalmasına sebep olmaktadır... Ekmek fabrikası ile yüzyüze yaptığımız görüşmede bu yol geçişine odunları yığmak için belediyeden sözlü izin aldıklarını ancak ellerinde bir belge olmadıklarını beyan etmişlerdir... Aydın ilinin bu şirin turizm cenneti olan Didim'de yerel yönetimden gerekli ilgi ve alakayı göremediğimiz için son çare olarak CİMER'e bu bilgiyi geçmek zorunda kaldık... Umarım sesimiz duyulur ve bir çözüm yolu tarafınızdan bulunur..." diye belirttim...

Yukarıdaki bu şikayetime istinaden CİMER aynı g
ün bunu BİMER üzerinden önce Aydın Valiliği'ne oradan da Didim Belediye Başkanlığı - Zabıta Müdürlüğü'ne göndermiş...
Aradan bir ay geçtikten sonra 4 Eylül 2019 günü "Didim Belediye Başkanlığı - Zabıta Müdürlüğü" tarafından e-devlet üzerinden tarafıma şöyle bir yazı gönderilmiş... "İlgi kayıtlı Cimer başvurusuna istinaden İlçemiz Cumhuriyet Cad. No:212 adresinde Didyma ekmek fırınında yapılan kontrol ve uyarılara rağmen ortak kullanım alanında bulunan şikayete konu odunları kaldırmadığından dolayı zabıt varakası düzenlenmiş olup, gerekli cezai yaptırım kararlarını almak üzere Belediye Encümenine sevk edilmiştir."
Didim Belediyesi Belediye Encümeni ne yaptı derseniz? Hiçbir şey...

Üstelik Kasım ayında bir başka kamyon gelip yine aynı ara geçiş yeri olan KAMUYA AİT yere daha fazla odun yığdılar nispet yapar gibi... O gün hem Emniyet'i aradım, hem de ZABITA'yı... Emniyet ‘ten ekipler geldi, "Bizim yapabileceğimiz bir şey yok" deyip gittiler... Didim Belediyesi Zabıta Ekibi geldi, fırıncı ile konuştu... Fırıncı odunları kaldırmayacağını, KAMUYA AİT geçiş için belediyeden izin aldığını söyledi. Bunun üzerine ben  belge göstermesini istedim... "Belgem yok, bana ağızdan izin verdiler" dedi... Demek ki "Belediye ağızdan da izin verebiliyormuş dedim" kendi kendime... Zabıta Ekipleri bunun üzerine çekip gittiler...

Diyeceğim şu ki; Didim'de bu t
ür işler Allah'lık Alibey... Şimdi Didim ASKİ'ye gideceğim, sokaktaki su borusu patlağını bildireceğim... Ne zaman gelirler, tamir ederler,  orası muamma... Bekleyip, göreceğiz. Ancak bu su kuyulardan geliyor, yazık oluyor, heba oluyor su boşuna akıp gidiyor... Boşa akan suyun parasını yine bu halk ödüyor... Patlak borudan akan su, sokaktan çıktı, 19 Mayıs Caddesi'nden aşağıya doğru akmaya başladı... Yakında Altınkum'a varıp denize karışır herhalde...
 
Ha bu arada fırının odunları
üzerindeki haşeratla ahbap olduk. Evimizin balkonunda yaz keyfi yapıyor keratalar... Oradan gelen kanatlı böcekleri bizim evin kuyrukluları karşılıyor... Makbule ve Fırıldak adlı kedilerim bu davetsiz ve kaçak yazlıkçıları bizim için yakalıp, balkondan uzaklaştırıyorlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)