19 Mart 2020 Perşembe

Didim’de Covid-19’lu güncel steril yaşam

Malum Didim’de yaşayan emeklilerdeniz, emekli maaşını alacağımız günü dörtgözle bekleriz… Bundan önceki aylarda, zamanı gelince sessizce bankamıza gider, paramızı çeker, ödemelerimizi yapar, rahatlamış bir şekilde eve dönerdik…
Bugün durum biraz farklıydı… Malum 60 yaşını aşmış bir vatandaş olduğumuz için bugün tüm tedbirlerimi alıp dışarıya çıktım… Yanıma minik kolonya şişemi, maskemi aldım. Arabama binip ilk önce maaş aldığım bankaya gittim. ATM’nin önü boştu. Banka önünde de bekleyen bir iki müşteri vardı. Maskemi takıp arabadan inip ATM’nin önüne gittim. İyi ki maskemi takmışım. Tam ben ATM’den işlem yaparken yanıma gençten biri geldi. Yaz günü gibi giyinmişti… Ve kısa kısa aralıklarla öksürüyordu… ATM’deki işlemimi nasıl hızla yaptığımı anlatamam… Paramı çekip, arabama hızla gittim, yanımdaki kolonya şişesiyle hemen ellerimi sterilize ettim…

Sonraki durağım bir başka bankaydı… O tarafa doğru yola çıktığımda her tarafın sessizliğine sadece tek tük geçen araba ve insanlar eşlik ediyordu… O bankanın önünde de içeriye girmek için sıraya giren bir iki kişi duruyordu. İçerdeki bir müşterinin eşi de dışarıda banka kapısından ve ATM’lerden epey uzakta duruyordu. Belli ki o da kendini koruma altına almıştı… Dikkatimi çeken yine şu oldu… Banka önünde bekleyen bir bayanın elinde kağıt mendil, burnu kıpkırmızı sürekli burnunu mendille siliyordu. Belli ki rahatsızdı. Yüzünde ne maskesi vardı, ne de başka bir önlemi… Hemen ATM’den işimi halledip oradan hızla uzaklaşıp arabamın yanına gittim, yanımdaki kolonya şişesiyle hemen ellerimi sterilize edip, başka bir yere doğru oradan uzaklaştım…
Daha sonra gittiğim yer Didim ASKİ idi… Malum kart okutmalı su sayacı kullanıyoruz. Her ay kontür yükletmek zorundayız… Maskemi hiç çıkarmadan arabamdan inip gişelerin olduğu yere doğru yürürken, dışarıda oturan bir bayan benim maskeli halime alaycı bir gülümsemeyle bakıyordu… Onun da ellerinde lastik eldiven vardı. Bir elinde de sigarası vardı, belli ki kendine sigara molası veren bir ASKİ çalışanıydı… İçeriye girdim… Benden başka maske takana rastlamadım içeride… Gişe arkasında işlem yapan ASKİ çalışanlarının hiçbirinde de maske yoktu, sadece ellerinde lastik eldivenleri vardı. Paramı verdim, kontürümü yükletip, dışarıya çıktım… Yanımdaki kolonyayla hemen ellerimi sterilize ettim…
ASKİ’den sonraki gideceğim yer Ege Et’ti… İçeriye girdiğimde sadece kasiyerin yüzünde maske vardı, tam ne güzel sevindim şu maske işine diyecekken, etlerin başında et kesen, kıyma çekenlerin sadece ellerinde eldiven olduğunu görünce biraz canım sıkıldı… Onların da aslında yüzlerinde maske olması gerekiyordu bana göre… Neyse istediğim etten kıymamı çektirip, kasaya gittim, paramı verip, dışarıya çıkar çıkmaz yine yanımdaki kolonya şişem ile ellerimi sterilize ettim…
Eve doğru yolculuk sırasında evdeki içme suyumun azaldığını hatırlayınca yolum evimin yakınındaki markete düştü… Markete girdiğimde markette hiç kimse yoktu… Hemen suyumu alıp, paramı ödeyip, arabamın başına döndüm… Markette çalışan görevlinin de ne yüzünde maske, ne de elinde eldiven vardı… Arabama binmeden önce yine kolonya duşuyla ellerimi sterilize ettim…
Artık son durak olan eve nihayet gelebilmiştim… Apartmanımızın dış kapısı kapalıydı… Elim dolu olduğu için zile basmam gerekiyordu. Zar zor işaret parmağımının en az kullanılan dış kısmıyla zili çaldım, kapı açıldı, dış kapıyı dirseğimle itip kapattım. Eve girdim. Hemen banyoya gidip ellerimi bol sabunlu su ile yıkayıp, ev kıyafetlerimi giyip, evdeki yaşantıma geçtim…
Yazdıklarımından anlamışsınızdır… Hiç kimse uyarılara maalesef kulak asmıyor. Ne maske takıyor, ne de ellerine steril eldiven giyor. Ne de yanında steril malzemeyle ellerini sterilize etmiyor… Bu hastalık bulaşmaz mı? Bu hastalık yayılmaz mı? Bu dışarıya çıkan kişiler hiç mi TV’leri seyretmiyor? Alacakları önlemleri hiç mi bilmiyorlar?
Kısacası; Siz ne kadar önlem alırsanız alın, dışarıya çıktığınızda bulaşmama riski için çok uğraş vereceksiniz… Umarım şu süreç bir an önce geçer ve bizler de normal yaşantımıza döneriz… Yoksa insanımızın bu umursamız durumu yüzünden biz de istemeden de olsa enfekte olacağız ne yazık ki…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)