27 Mart 2020 Cuma

Didim marketlerinde köşe kapmaca oyunu


25 Mart 2020 Çarşamba günü İçişleri Bakanlığı 81 İl Valiliği’ne koronavirüs (covid-19) salgını ile mücadele kapsamında ek bir genelge göndermiş, il ve ilçelerdeki tüm market zincirlerinin 09.00-21.00 saatleri arasında hizmet vermesi ve market içindeki en fazla müşteri sayısının hizmet sunulan toplam alanın onda biri kadar olması gerektiğini söylemişti…

Buraya kadar her şey normal. İçişleri Bakanlığı elbette market alışverişlerindeki yakın teması önlemek için böyle bir uygulamanın yürürlüğe konmasını halk sağlığı açısından uygun olacağını düşünmüş…

Peki biz bugün zorunlu market alışverişi için Didim’in en büyük marketlerinden biri olan Didim Akbük çıkışındaki MMM Migros’a gittiğimizde neler yaşadık, hadi gelin hep beraber öğrenelim…

3M’in otoparkına girdiğimde otoparktaki araç sayısının azlığından ve Migros’un çevresindeki işyerlerinin kapalı olmasından pek fazla kalabalığa denk gelmedik… Migros’tan içeriye girer girmez bizi iki güvenlik görevlisi karşıladı. Ellerimizi sterilize ederek market içinde gezinmeye başladık… Market içinde görevli olarak çalışanların hepsinin ellerinde eldiven, yüzlerinde maske vardı…

Bugüne kadar hücum edilerek talan edilen market rafları tamamen tıka basa doluydu… Sebze ürünlerinin hepsi ambalajlanmıştı… Balık ve et satılan reyonlara  metreden fazla yaklaşamıyordunuz…


Market içinde market arabamızla gezinirken komik anlar da yaşadık… Bu yaşadıklarımız çocukluğumuzdaki köşe kapmaca oyunlarına çok benziyordu… Herkes reyon aralarında gezinirken, aralardaki kişilerin o reyondan çıkması bekleniyordu…

İçeride gezinen herkesin birbirinden hasta olmayayım endişesi ile uzak durması hoşuma gitti… Yalnız bir ara sebze reyonunda orta yaşlı bir kadınla tam yanyana geliyorduk ki, kendisine aramızda mesafe bırakmamız gerektiğini söyleyince… “Ben yaşlı ve hasta değilim, 61 yaşındayım sadece, korkmayın size bir şey olmaz” demesi beni gülümsetti… Kendisine böyle  düşünmemesi gerektiğini, herkesle arasında mesafe bırakmasını salık verdim… Ben sebze reyonundan alışverişimi bitirene dek, kadıncağız beni bekledi…

Alışverişi bitirip kasaya yöneldiğimizde de bir metre öteden aldığınız ürünleri yürüyen banda koyuyorsunuz… Ve bu ürünleri almak için de kasanın diğer tarafında bir metre mesafeden alıp poşetlerinize yerleştiriyorsunuz… Kasadaki görevliler de her bir müşteriyi gönderdikten sonra ellerindeki dezenfektanlarla hem yürüyen bandı hem de önlerindeki kasayı ve elle dokundukları yerleri dezenfektanlıyorlar… Bu uygulamayı gerçekten çok olumlu bulduğumu söylemeliyim… Market içinde köşe kapmaca ve reyon aralarında saklambaç oynamaktan da mutlu olduğumu itiraf etmeliyim…

Didim’in büyük marketlerinde alışveriş şekilleri şimdilik böyle… Herkese iyi alışverişler, sağlıklı yaşamlar diliyorum… Yarın fırsatım olursa Cumartesi Semt Pazarı’na gideceğim. Bakalım orada neler yaşayacağım…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)