2 Temmuz 2008 Çarşamba

Ya "İslam"sın ya "Dinsiz" ...


Az önce mail gruplarımdan ilginç bir mail geldi...

Elbette gelen mailin altında isim ve telefon numarası da yazıyordu...

Gelen mailin doğruluğunu teyit amacıyla verilen telefon numarasını çevirdiğimde, bana gelen mailde ismi geçen Gülden Sarıoğlu adlı hanımla birebir telefon görüşmesi yapma fırsatını da buldum...

Bana aynen mailinde bahse konuyu yeniden anlattı, kendisine bu konuda teşekkür ediyorum...

Gülden Sarıoğlu'nun haber niteliği de taşıyan bu açıklamalı mailini sizlerle paylaşmak istiyorum...

"Merhabalar;

Az önce Bodrum Nüfus Müdürlüğü'nde yaşadığım bir olayı sizlerle paylaşmak istedim.

Bugün, evlilik nedeniyle Nüfus cüzdanımı değiştirmek için Bodrum Nüfus Müdürlüğü'ne gittim...

Daha önceden avukatımla konuştuğum için konu ile ilgili az çok bilgi sahibiydim ancak olayın bu boyutlarda olduğunu bilmiyordum.

Nüfus cüzdanımda 'dini' kısmını boş bırakmak istiyordum ki yasal olarak zaten dinimi ilan etme zorunluluğum olmadığını biliyorum.

Bu talebimi memuriyete belirttiğimde ayrı bir dilekçe talep edip başka bir birime yönlendirdiler. Yönlendirildiğim o 'başka birim' de, 'Sistemlerinin yeni değiştirini, 'dini' kutusunda 'İslam' yazmazsa 'dinsiz' yazacağını bunu kabul edip etmediğimi sordular...

İslam dışında başka bir dine mensup olan vatandaşlarımızın da bu konudan hayli muzdarip olduklarını, ancak sistemdeki bir düzeltme sonucu ellerinden başka bir şey gelmediğini söylediler. Kabul ettiğimi söyledim. Bilgisayardan kayıt düzeltme işlemi esnasında, sistem memura iki seçenek sunuyormuş... Ya 'İslam' ya da 'Dinsiz'...

Bundan sonraki hayatıma "Dinsiz" ibaresi ile devam edeceğim...

Bakalım kadrolaşmanın had safhada olduğu devlet dairelerine işim düşünce bu "Sistemsel Değişiklikten Kaynaklı" 'DİNSİZ' ibaresi başıma ne işler açacak?!..

Saygılarımla...

Gülden Sarıoğlu
Garanti Bankası
Bitez'e Bağlı Şube
Ofis Yetkilisi...
Tel.. ... ..."

Gerçekten de bu maili okuduktan sonra arkadaşımızın işi çok zor görünüyor gibi geldi bana...

Oysa ki ilgili Kanunun Yönetmeliği'nde;

23.11.2006' tarihli ve 26.355 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan "Nüfus Hizmetleri Kanunu'nun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliği"nin 82. maddesinde geçen "DİN BİLGİSİNE İLİŞKİN TALEPLER" bölümünün 1. bendinde;

"Aile kütüklerindeki din bilgisine ilişkin talepler, kişinin yazılı beyanına uygun olarak tescil edilir, değiştirilir, boş bırakılır veya silinir. Din değişikliği veya silinmesi talepleri herhangi bir sayısal sınırlamaya tabi değildir..." yazıyordu ve yukarıda yazan şekliyle uygulanması gerekirdi...

Ancak bu uygulanmamış... Ve Gülden Sarıoğlu mağdur edilmiş...

Sadece mağdur edilen o mudur acaba? Gayrimüslüm vatandaşlarımızın bu uygulamayla işi zor görünüyor...

Gülden Sarıoğlu'nun söylediği gibi iki seçenek olduğuna göre, İslam dininden başka bir dine tolerans göstermeyecekler anlaşılan...

Kısaca ya "İslam"sın ya da "dinsiz"...

Umarım bu haber üzerine Nüfus Müdürlüğü yetkilileri bu yanlış uygulamalı seçeneklerini Kanunun ilgili Yönetmeliği'ne göre yeniden değiştirirler...

Hem gayrimüslimlere hem de dini bölümüne herhangi bir din seçeneği yazdırmak istemeyenlere de bir seçenek sunabilirler...

Böyle "Dinsiz"likte kimsenin kimseyi suçlamaya hakkı olmadığını düşünüyorum...

Hele ki Gülden hanımın da belirttiği gibi, dini kadrolaşmanın yaşandığı devlet dairelerine "dinsizlik" damgası yemiş bir kişinin işi bundan böyle görülür mü, görülmez mi, zora yokuşa sürülür mü sürülmez mi orası bilinmez...

Kendisine bundan sonraki yaşamında kolaylıklar diliyorum...

Ertan Yurderi

1 yorum:

  1. İlgili kanunun ilgili yönetmeliğinde "Aile kütüklerindeki din bilgisine ilişkin talepler, kişinin yazılı beyanına uygun olarak tescil edilir, değiştirilir, boş bırakılır veya silinir. Din değişikliği veya silinmesi talepleri herhangi bir sayısal sınırlamaya tabi değildir..." dendiğine göre, kişi dilediği gibi bu hakkını özgürce kullanır.

    Yazıda bahsi geçen Gülden Sarıoğlu adlı hanım da ilgili kanunun ilgili maddesine dayanarak müracaatta bulunarak "din" hanesinin "boş" olmasını talep etmiş... Ancak önüne iki seçenek konulmuş...

    Oysa seçeneklerin içinde İslam ve diğer dinlerin adları ve dinsiz seçeneğinin yanında "HİÇBİR ŞEY YAZMAMA - boş bırakma" hakkı da bulunmuş olması gerekirdi...

    Bence bir tek "İslam" ya da "Dinsiz" diye seçenekleri olmamalıydı...

    Yani İslam dinine mensup olmayan "DİNSİZ" mi sayılacak bu uygulamaya göre... Bu çok saçma...

    Bence bahse konu olan Bodrum Nüfus Müdürlüğü bu uygulamaya son vermeli.. İlgili Kanun ve Yönetmeliğe uygun hareket etmeli... Etmiyorsa, ilgili kanun ve yönetmeliğe aykırı hareket ettiğinden dolayı yasal yola başvurulmalı diye düşünüyorum...

    kocayurek

    YanıtlaSil

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)