17 Ekim 2011 Pazartesi

Zıkkımın kökünü içsinler!..


Sigaraya zam gelmiş bana ne gam!..
Sigara içmem, alkol de almam...
Ama öyle kırk yılın başı, bir bira veya bir duble rakı içesim vardır...
Böyle ehl-i keyf zamanımda bile sigara tüttürmem...

Yıllarca sigara içilen bir ortamda çalıştım...
Hiç içmedim desem de, pasif içici sayılırım...
Allah'tan bu içicilik bende bağımlılık yapmadı, kendimi bu konuda şanslı hissediyorum ...

Neyse efendim, sigaraya zam gelmiş ...
Şu kadar olmuş, bu kadar olmuş ...
Olsun kardeşim, bana ne?..
O ZIKKIM'ı içenler düşünsün ZAM'mı, MAM'mı ...

ZIKKIM yerine ZIKKIMIN KÖKÜ'nü de içebilirler, içebilecek cesaretleri varsa...
Hesaplarını iyi yapsınlar işte ...

Bu arada sağlıklı olmak fena bir şey midir?
Değildir elbet ...
Sigara ve alkole harcanan paralarla bedene ve ruha daha yararlı şeyler de yapılabilinir...

Örneğin, deniz kenarına gidilip bir çay bahçesinde oturulur... O manzaraya karşı şöyle güzel tavşan kanı bir çay içilir...
Ne bileyim, bir kitap alınıp, okunur...
Güzel bir müzik CD'si alınır, dinlenilir...
Ya da güzel bir film DVD'si alınıp seyredilebilinir... Vs... Vs.. Vs..
Veyahut o paralar aylık olarak biriktirilir, yaz tatillerinde tatile bile çıkılır...

"Yaz tatiline çıkılır" deyince niye güldünüz ki...
Hiç gülmeyin yahu...
Elbette içilmemiş sigaranın parasını biriktirince, tatil imkanı yaratırsın kendine...

Nasıl mı?
Şöyle anlatayım isterseniz...

Bir paket sigara 10 TL oldu değil mi?...
Günde bir paket içen kişi ayda sigaraya ne kadar papel ödeyecek... 300 TL...
Çarp bunu 11 ayla ... Ne etti?
3.300 TL etti değil mi?...
Bu para da adamı hastaneye değil, ölüme hiç değil, tatile götürür arkadaş, tatile...

Sigarayı bırakabilenler mutluluğu ve sağlığı yeniden yakalarken, bırakamayanlara da geçmiş olsun diyelim artık...
İster zıkkımın kökünü içsinler, ister zakkumun kökünü... Banaaa neee?

Öyle ZAM geldi, MAM geldi diye de AH'layıp VAH'lamayın...
Onu sandıkta "olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi" diyen padişahınıza oy atarken düşünecektiniz, şimdi de BİZEEE NEEEE !!!...

Ertan Yurderi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)