29 Ekim 2011 Cumartesi

Fırsat bu fırsat ... (Cumhuriyet Yazıları-1)



Bazen öyle zamanlar olur ki, okuduğunuz bir yazının altına "Ben de imzamı atarım" dersiniz ya... İşte başlığını okuduğunuz bu yazı da aynen öyle bir yazı benim için...

Sevgili büyüğüm, Cumhuriyet sevdalısı Emekli Cumhuriyet Savcısı Gündüz Akgül ağabeyimin bu fikirlerine ben de aynen katılıyor ve altına tereddütsüz imzamı atıyorum...

Gündüz Akgül ağabeyim diyor ki yazısında;

Çukurca’daki terör olayında kaybedilen 24 şehidimiz ile Van depreminde kaybettiğimiz yurttaşlarımız tüm yurtta büyük bir üzüntü yaratmıştır.
Bu acılara yüreği yanmayan birini insan olarak kabul etme olanağı yoktur.
Ancak her iki olayı da siyasi getiri malzemesi yapmak ve bu olayları bahane ederek gizli bazı emellerini gerçekleştirmekte etik ve doğru bir davranış değildir.
Yüreğimizi dağlayan bu olaylar nedeniyle 29 Ekim'de kutlayacağımız Cumhuriyet bayramımızın eğlence niteliğinde olan resepsiyonunun iptal edilmesi doğru bir harekettir. Yapılmaması gerekirdi.
Fakat bu acı olaylar bahane gösterilerek resmi tören geçitlerini ve okullardaki etkinlikleri iptal etmek, laik cumhuriyet düşüncesini özümsememek ve fırsat kollamaktır.
Van depreminde hayatlarını kaybeden Cumhuriyet öğretmenleri bugün yaşamış olsalardı eminim ki Cumhuriyet'in 88. Kuruluş Yıldönümü'nü büyük bir coşku ile kutlayacaklardı. Onların kemiklerini sızlatmıyor muyuz?
Ne yazık ki ülkemizde bir Cumhuriyet karşıtlığı almış başını gitmektedir.
Büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ün belirttiği gibi “Cumhuriyet, yüksek ahlaki değer ve niteliklere dayanan bir idaredir. Cumhuriyet fazilettir.”
Bu faziletin değerini bilmeyenler günün birinde pişman olacaklar, ancak iş işten geçmiş olacak ve "Atı alan Üsküdar’ı geçmiş olacak"tır.
Deprem bahane edilerek Cumhuriyet'in 88. Kuruluş Yıldönümü resmi kutlamalarının iptal edilmesini, bir CUMHURİYET SEVDALISI olarak şiddetle kınıyorum. 28.10.2011

Gündüz AKGÜL
Emekli Cumhuriyet Savcısı
gunduzakgul@hotmail.com

Gündüz Akgül ağabeyimin bu sözlerine katılıyor, bir CUMHURİYET SEVDALISI olarak ben de Van depremi bahane edilerek "Cumhuriyet'imizin 88. Kuruluş Yıldönümü" resmi kutlamalarının iptal edilmesini kınıyorum... 29.10.2011

Ertan YURDERİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nasıl yazımı beğendiniz mi? Yorum bırakarak benim gelişimime katkıda bulunabilirsiniz... Şimdiden katkınız için teşekkürler... Sevgiler ve saygılar... Ertan Yurderi (kocayurek)